Váha čmelákova těla vzhledem k nosnosti jeho křídel mu činí nemožným, aby létal. On to ale neví, a tak létá.

Organizace všedního dne

Každý vyučovací den v naší škole začíná krátkou komunikační chvilkou, během které si popovídáme o tom, co jsme dělali předchozí den nebo o víkendu. Součástí této komunikační chvilky je práce s fotografiemi žáků, s piktogramy dnů, měsíců či ročních období, práce s komunikačními tabulkami nebo zástupnými předměty.

Následuje snídaně, při které žáci uplatňují své sebeobslužné činnosti a úklid po jídle, velký důraz je kladen na hygienu.

Vyučování pokračuje dále podle denního rozvrhu jednotlivých žáků. Učíme v blocích, ve kterých učivo kombinujeme v rámci mezipředmětových vztahů. Činnosti často střídáme, abychom udrželi pozornost žáků. Po aktivitách vyžadujících plné soustředění vždy následuje relaxační chvilka. Přestávky zařazujeme podle potřeby našich žáků. Do výuky jsou často zařazovány praktické činnosti.

Po obědě pokračuje výuka podle rozvrhu.

Ranní a odpolední družinu zajišťuje školní družina, kde s žáky pracuje 9 vychovatelek, které jsou zároveň druhými pedagogy při dopolední výuce.